සිංහල අළුත් අවුරුද්ද බොරු හිලකි .

 

                                            ජන සමාජය කෘෂි ආර්ථිකය හා බැඳී සිටි එකල අළුත් අවුරුද්දට තේරුමක් තිබුණි.මක්නිසාද යත් මෙය දැඩි වෙහෙසකාරී හා  ගලක් හිසමත තබා සිටින්නාක් මෙන් වූ  දැඩි  පීඩාකාරී විඩාවකින් පෙළෙන්නට සිදුවූ වකවානුවක් හමාර වී උදාවන්නක් හෙයිනි. වර්ෂා රටාවට අනුගත වෙමින්ද,  පරිසර සාධක හා පොරබැද, පුරන් කොටා; සමහර විට දෙපාරක් , කැට පෙරළා,මඩ තියා නියර බැඳ, ලියදි වෙන් කර ,පෝරූ ගා ,බිජු වපුරා   ඉනික්බිතිව දැන් සිහින් සුළඟේ තාලයට නැටවෙන පැලපත  ගොයම මතුවූ කළ  සැබවින්ම සැනසීමකි. හා! දැන් ඉතින් සාර සුබාවට සැරසී කාරිය කුඹුර පැත්තේ ඉඳහිට රවුමක් කැරකී ආවත් ඇතිය.ඉතින් මෙකල  ගොවියාට නිවාඩු ඉස්පාසුවක් ඇත්තේය.මෙතෙක් නොකළාවූ ගෙදරදොර අඩු පාඩු බැලීමට,අම්මාට , අප්පුච්චාට , නැන්දාට , මාමාට ඉටු කළ යුතු යුතුකම් අතපසු වී ඇත්නම් ඒවා ගැන සොයා බැලීමට,දුරු රට ඉන්නා ඥාති හිතමිත්‍රාදීන් සමඟ පයිරුපාසානම් පවත්වා ගැනීමට මේ සුදුසුම කාලයයි.

එහෙත් නුතනයේ සේවා කර්මාන්තයේ යෙදී සිටින සේවා කම්කරුවන්ට මේ කාලය වැදගත්වේද?එවුන්ට එබඳු නිස්කලංකුවේ සිටීමට කාලයක් තිබේද?ඔවුන්ට මේ කාල සීමාව හා අවුරුද්දේ අනෙක් දවස් අතර කවර  වෙනසක් තිබේද? හැබෑවටම වෙනසකට ඇත්තේ සිංහල අළුත් අවුරුද්ද නාමයෙන් ඉස්කෝල නිවාඩු දී තිබීමත්,සේවා කම්කරුවන්ට ආණ්ඩුව ගානේ දවස් දෙකක් රජයේ නිවාඩු ලබා දී තිබීමත්ය.(අනෙක් දවස් වල වැඩ නොකරත් රස්සාවට යන්ට එපායැ,අප්පා!) ඉතින් අප පුරුදු වී සිටින්නේ වඳුරාගෙන් පැවත එන කාලයේ තිබී දැනට කශේරුකාවේ ශේෂව පවතින්නාවු නැටි කෑල්ල මෙන් ,මොකට තිබෙන්නේ දැයි  නොදැන එනමුත් තිබෙනා නිසා  ඒ හා ගණුදෙනු කිරීමට වෑයම් කිරීමටයි.එබැවින් ඒනිසා කිරිබත්,අච්චාරු,කැවුම් ,කොකිස් යනාදි දකුණු ඉන්දීය, පෘතුගීසී,ඕලන්ද කෑම පමණක් නොව දැන් දැන් ෆයිඩ් රයිස් වැනි චීන කෑම කමින්ද,තේ හා ගල්  අරක්කු බොමින් ද ;අලියාට ඇහැ තැබීම,ලිස්සන ගහේ නැඟීම,කොට්ටා  පොර ගැසීම,බනිස් කෑම,අවුරුදු කුමර කුමරියෝ තේරීම වැනි වෙනත් සංස්කෘතික සමාජයන්ගෙන් අහුලා ගත්තාවූ විවිධ ක්‍රියාකාරකම් අපේ ජාතික අංග ලෙස හුවාපාමින් අගේ වඩමින් නියැලෙමු.ඒ හැරෙන්නෙට රතිඥ්ඥාද පත්තු කරමු. කෙසේ වුවත් මේ අභූත සිතුවිලි වලින් මනාව ප්‍රයෝජනයට ගන්නේ වෙළෙන්දායි.ඔහු  මේ සිංහල මනාව තොරොම්බල් කරයි.මේ නිසා මාස්පතාම අළුත් රෙදි පිළි මිළඳී ගැනීම සිදුකලත් කවදාවත් රෙදි නෑදු ගණනට අපේ උදවිය රෙදි කඩවල පොරකයි.ඉලෙක්ට්‍රොනික උපාංග හා අළුත් අවුරුද්ද සමඟ ඇති සම්බන්ධය කුමක්දැයි  වටහා ගත නොහැකි  නමුත්  වෙළෙන්දා අළුත් ප්‍රමෝෂන් කැම්පෙයින් හඳුන්වා දෙයි:අප ද ණයවී  ගෙවීමේ ක්‍රමයට ඒවා ගෙනයත්!ප්ලාස්ටික් බඩු වලටත් ,ෆ්ලෝ ටයිල් වලටත් මාර ඉල්ලුමක් ඇත්තේ ඒ හා සිංහල අවුරුද්ද හා තදනතර ආත්මීය බැඳීමක් ඇතිසේය!

අළුත් අවුරුද්දේ සම්බන්ධතා අළුත් වෙනවා යැයි කිවුවාට අඩු ගණනේ අල්ලපු වැටේ සිටින එකාවත් සමඟ අපේ සබඳතාවන්හි කඩතොළු අළුත්වැඩියා කරගැනීමට තරම් මෙම වත්මනෙහි පවතින අළුත් අවුරුදු සාධකය බරසාර  නොවේ.(ඇත්තටම සේවා කම්කරුවාට මොන සමාජ සබඳතා ද ?) බොහෝ ඉඩකඩ ඇත්තේ තිබෙන සබඳතාවත් පළුදුවීමට කාරණා කටයුතු සිදුවීමයි.

“අපට ඩිස්ටර්බ් වෙනවා කියලා පොඩ්ඩක් වත් හිතන්නේ නැතිවයි අර ගොල්ලා පාටි දාලා  ගෝසා කළේ”

කෝ! අපි ගියාට උන් අපේ  ගෙවල්වල ආවද? බලමුකෝ ඊළඟ සැරේ !

නමුත් මේ සිංහල අළුත් අවුරුද්දයි!

සැ.යු. -මේ සේවා කම්කරු ගණයට  දොස්තර ,ඉංජිනේරු,නීතීඥ,ගුරුවරු,පරිපාලන සේවකයන් ඇතුළු වැටුප් ලබන සියළු රජයේ  හා පුද්ගලික අංශයේ සේවක සේවිකාවන් ඇතුළත් වේ.

Advertisements
Published in: on 2018 අප්‍රේල් 12 at ප.ව. 12:01  ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න  

The URI to TrackBack this entry is: https://kolayak.wordpress.com/2018/04/12/%e0%b7%83%e0%b7%92%e0%b6%82%e0%b7%84%e0%b6%bd-%e0%b6%85%e0%b7%85%e0%b7%94%e0%b6%ad%e0%b7%8a-%e0%b6%85%e0%b7%80%e0%b7%94%e0%b6%bb%e0%b7%94%e0%b6%af%e0%b7%8a%e0%b6%af-%e0%b6%b6%e0%b7%9c%e0%b6%bb/trackback/

RSS feed for comments on this post.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

%d bloggers like this: